Nauka w Akademii ma swój jasno wyznaczony kierunek: rozwój umiejętności, aż do uzyskania poziomu profesjonalnego oraz znalezienia własnego, niepowtarzalnego stylu. Pasja może stać się udziałem także Twojej codzienności.

"Nawet, jeżeli jestem amatorką?"

Szczególnie, jeżeli jesteś amatorką. 

 

Krótki przewodnik wyboru kursu:

  • Krok #1: Wprowadzenie do fotografii dla Mam
    Fundamenty fotografii, bez których fotografować dobrze nie możesz
    Pierwszy jak i jeden z najważniejszych kursów w Akademii. To tu definiujemy podstawowe pojęcia, na których potem będziemy budować umiejętności. Na kursie poznajemy kluczowe elementy fotograficzne - przeważnie nie związane z posiadanym sprzętem. Chociaż kurs nie wymaga posiadania aparatu lustrzanki - zdobędziesz tu kluczowe umiejętności fotograficzne.
    Kurs polecamy praktycznie wszystkim Mamom na dowolnym poziomie. Jakiekolwiek braki z zakresu tegu kursu wyjdą na dalszych etapach nauki. Nader często dopiero na etapie obróbki, kiedy Mamy orientują się, że fotografie źle skomponowane są nie do poprawienia.
  • Krok #2: Fotografia dziecięca cz. I
    Wszystko na temat obsługi aparatu
    Wszystko co potrzebujesz wiedzieć na temat aparatu. Kurs jednocześnie kontynuuje rozważania teoretyczne z kursu pierwszego oraz buduje na definicjach z kursu pierwszego. Sprzęt opanujemy krok po kroku, ale przydatność funkcji zawsze określamy pod kątem przydatności w przekazywaniu treści. Treść już zawsze, także na etapie obróbki będzie punktem centralnym. Z pewnością nie będzie nim technologia.
    Dla Mam, które rozpoczęły naukę na kursie pierwszym - kurs będzie naturalną kontynuacją. Wbrew pozorom wiedzy technicznej z kursu nie da się łatwo uzupełnić poza ścieżką. To dlatego, że każda funkcja omawiana jest raczej w kontekście przekazu, a nie sama w sobie. Osoby, które pomijają ten kurs w praktyce się nie zdarzają.
  • Krok #3: Sekrety fotografowania emocji
    Fotografowanie emocji, akcji, sytuacji
    Trzeci kurs i zwieńczenie pracy na dwóch poprzednich kursach. W sumie po to właśnie opanowywaliśmy kadrowanie i teorię na kursie Wprowadzenia, po to ćwiczyliśmy obsługę aparatu na kursie Fd. cz. I, aby teraz wykorzystać to wszytko do właściwego fotografowania dzieci w akcji.
    Temat tego kursu to prawdziwa radość. Dopiero tu radości fotografowania w pełni faktycznie doświadczasz. Pominięcie tego kursu to pozbawienie się tej radości. Jeżeli po kursie obsługi aparatu przeskoczysz od razu do światła lub obróbki - możesz stać się fotografem, który tworzy piękne obrazki, ale bez duszy i często sensu.
  • Krok #4: Fotografia dziecięca cz. II
    Niech światło oświetli to, co chcesz pokazać światu
    Na tym etapie posiadasz już umiejętności i doświadczenie wystarczające, aby zapisywać wyjątkowe chwile praktycznie w każdych warunkach. Fotografujesz emocjonalnie, dynamicznie, dobrze. Teraz możemy już ze spokojem skupić się na tym, co jest sednem fotografii. Niech światło oświetli treść naszych zdjęć. Tu dowiesz się jak manipulować oświetleniem, ale też jak wykorzystywać skutecznie oświetlenie, które posiadasz.
    Bardzo często okazuje się, że fotografia, choćby o najciekawszej treści - bez światła, po prostu, jest martwa. Światło interpretujemy podświadomie jako wartość. To co jest oświetlone postrzegamy jako wartościowe. Jeżeli światło nie pada tak jak powinno i gdzie powinno - stoi w sprzeczności z naszym przekazem. Może stać się wrogiem fotografa. Wrogiem, z którym wygrać się nie da.
  • Krok #5: Obróbka w Lightroom
    Czas na obróbkę, która wyeksponuje to co wyeksponowane być powinno
    Pewnie już wiesz dlaczego dopiero teraz. Teraz faktycznie masz materiał, aby doświadczyć czym obróbka może być. Emocjonalne, technicznie poprawne, pełne właściwego światła ujęcia. Obróbka takich kadrów jest przyjemnością. Rozwija nas. Jeżeli rzetelnie przesłać poprzednie kursy - masz też wyrobioną świadomość i intuicję fotograficzną. Wiesz do czego dążysz. Obróbka będzie narzędziem, wydobywania z kadrów tego co faktycznie uważasz za najważniejsze.
    Różni fotografowie mają różne podejście do obróbki. Mamy fotografię, która obróbkę wykorzystuje skrajnie -powstają niemal zdjęcia-plakaty. Mamy też fotografów, których interesuje obraz prosto z aparatu. Adobe Lightroom umożliwia Ci pójście w dowolnym kierunku. Możesz nakładać filtry, ale możesz też skorygować to, co po porostu, jest technicznym defektem. Możesz zdjęcia uratować. Nie mając tych umiejętności pozbawiasz się choćby takich narzędzi.